Friday, April 16, 2010

air oh air....

Semenjak dua menjak ni, aku ttbe rajin plak nak wat research pasal air, cari kat ternet, majalah n kebetulan my luvly magazine si Rapi tu pun semenjak dua menjak asik la cite pasal air.....

Just nak share....
kepada yg sdg baca ni bukan isu tak dak air kt umah ke, bil air kena potong ke, atau air mata air ke...ni pasal air yang kita minum.....

ok, always bila kita baca artikel kesihatan, sure dorg akan tls "banyakkan minum air kosong?" kan??? confirm....mmg tu pun yg terbaik, tp mslhnya air kosong yg kita minum tu btl ke baik tuk kesihatan kita.....

masti ramai yg kata, "kompemla air kosong terbaekk xde gula, xde pewarna tiruan...."
yakin je.....tp pernah korang cek bpe pH dia? jeng3...ttbe tersaintifik plak kan

maka kt opis aku pn dapatkn la penerangan from Mr. Bos, Tuan Haji aka Dr Zakaria....
dia kata melalui kajian, air kosong yang kita biasa minum tu adalah berasid. alamak!!!! (gelabah jap) .....panjang lebar lagi penerangan dia.......akhirnya dia kata, sebaik2nya kita banyakkan minum air yang beralkali....

oooo...that's y la skang ni ramai org wat water filter tuk dptkn air yg beralkali, n no wonderla klu org demam skang ni ske carik air ECPI yg dah diclaim as alkaline drink....

atas dasar ni, dorg suh aku try test alkaline water by using chlorophyll as a alkaline mechanism. hurm....aku pun try la....just nk tgk je...sbb Tuan Haji kata after few weeks dia try dia dan lost weight....hehehe.....so, aku pn try la...

memula try.....mmg aku x bese, lidah pahit, tekak cepat kering, asyik nak kencing, sembelit, n plg worse.....muntah..... aku pn rujuk Tuan Haji, then he smile n said tu symptom biasa of healing crisis....toksin sdg dibuang melalui air kencing, sembelit n kekringan tekak menunjukkan komposisi air dlmbdn selama ni kurang (lbey krg la) so, maybe i need more to drink....
walaupun 1st week tu rse x best, tp perubahanyg ketara aku tgk ialah luka n jerawat2 aku cepat kering la.....wa....

hurm...bkn aku sorg yg test, de la bbrp org lg, kesannya mcm2...ada yg jd energetic, hilang sakit n lenguh badan bila bgn tdo...mcm2 lg la...

untill now aku still minum alkaline water dari chlorophyll drops ni, sbb da bese so, symptoms2 yg awal dulu da xd da, no more sembelit, no more muntah, kencing je selalu..hehehe....

Let Drink Alkaline Water!!!!

No comments: