Monday, May 17, 2010

Selamat Hari Guru (Ep. 1)

Uji Ingatan Saya pada cikgu2 saya

  • Sekolah Kebangsaan
  1. Cikgu Normah : guru kelas masa darjah satu. suami dia cikgu ramli. cikgu normah ajar banyak woooo.....BM, BI, M3, Seni....(mcm sume subjek je kn)..tapi dia ni garang, suka duku kepala....(aku pn x terlepas)..tapi...sbb duku tu, saya jd saya yg sekarang.... terima kasih cikgu!!
  2. Teacher Norazah : ajar English dari aku darjah 2 sampi 4. cun gak la...tp garang, tak pernah ckp BM pon, pernah skali dia ckp BM time hari sukan, pergh silalah jadi buah mulut aku n kwn2..mmg bangga sbb terpilih dgr dia ckp BM....kalau cikgu normah suka duku, dia suka tunjal kepala ngan kapor....kali pertama dan kali teraakhir aku kena masa darjah 4...silalah...sakit kot...
  3. Cikgu Noriza : Guru kelas aku masa darjah 2 n 3, baik gler wooo....aku mg syg gler kt dia, alih2 mse darjah 3 dia kena pndah..menangis aku....tp terpujuk jap dgn lawak Allahyarham Salehudin...huhu..miss him....
  4. Ustazah Melor : kalau x silap, dia ajar aku Agama masa aku darjah 1 je kot..hehehe
  5. Ustazah Tuty Yusnillah : aka kakak Eg, ajar aku Agama byk tahun gak la....baik n lembut je...sampai skang ak tgk dia x berubah pun, suami dia sir norselin...tp aku x pernah belajar pun ngan dia
  6. Cikgu Zuriana : CIkgu muzik ni aka cikgu tarian masa aku darjah 4,5 & 6..hahaha...aku school's dancer kot dulu...keh3
  7. CIkgu Azman : Warden asrama masa aku darjah 6, suami cikgu zuriana la ni, ajar aku sains, cool je cikgu ni, x garang sgt la....smpi skang dia ingt ak lg (sbb aku br jmpa dia bebaru ni..hehe)
  8. Cikgu fadhil : pun warden asrama merangkap cikgu tarian aku gak. dia la org pertama yg gtau aku dpt 5A..keke
  9. cikgu imran : Guru kelas masa darjah 6. Garang...hobi suka bagi 'tepukan mesra' kt bebudak lelaki.kompem ade bekas 3 jari.. dia x suka org blg2 brg, sila la kne kutip n bg leklok blk...ayat klise dia "as usual as what we have done before...."dia ajar m3...
  10. cikgu kartini : wife cikgu imran, sejarah percintaan mereka kt sekolah tu gak..hehe..kantoi...ajar aku m3 dari darjah 3-4 ke 5 ntah, sblm kahwen x la garang ssangat. alih2 lps kahwen bertukar la plak...penangan cikgu Imran kah? hahaha
  11. cikgu Shahadan : ajar BM...terbaik bg ak 100 soklan karangan ni....sbb dia gak la ak da ske menulis skang ni, tp kalau dia cek tatabahasa...kompem da byk fail ni...
  12. Sir kamaldeen : The best n great english teacher. kami semua tahu, hari dia pakai kemeja merah adalah hari dia akan 'merotan', aku? x terkecuali la tu, alah, setakat kena 10-20 kali rotan straight tu..besela...kebal da tapak tgn...hehehe...but...he still the great one....like him very much..(puji lebih ni..hehe)...i have a great moment with him...he is the best counselor...listener n....wat ever.....
  13. ......banyak lagi cikgu...cikgu halim, cikgu zulkarnaen (cikgu praktikal yg bg aku hadiah mse menang sajak darjah 5...), cikgu azwa, ustaz Sabri (bapak Yus, suka cubit ni), Ustazah sempurna, pastu cikgu yg ajar sains tu (dia pernah nyanyi lagu selangit dlm kls..hehe) cikgu yg ajar KH...kurus je cikgu tu...hurm...ha...cikgu mustapha, cikgu Farid (ayah angkat aku ni), banyakla.....tp da x ingt nme...soli cikgu......
  • Sekolah Agama
  1. Ustaz Isa: pernah ajar Khat...my favorite subject
  2. Ustaz Zainal : Ajar sirah x silap
  3. Ustazah badariah : garang ni wooo
  4. Ustaz Mastor : ayah hasan, ajar al-Quran..sedap gler sore dia...kdg2 smpi ttdo aku..hehehe
  5. .....hurm...guru sekolah agama yg ngajar aku ulang2 je smpi darjah nam...ade tu yg aku x ingt da nme dia..hehe

SELAMAT HARI GURU!!!!!
TERIMA KASIH!!!!!
JASAMU TAK DAPAT KU BALAS, SEMOGA ALLAH MERAHMATI KALIAN!!

No comments: