Wednesday, March 4, 2009

hanya kerana sebotol kicap....

mungkin n3 ni nmpk kelakar utk di baca, tp percayalah inilah perkara yang selalu terjadi kepada kebanyakan org di dunia ni terutamanya aku..huhu

kita biasa melihat setabah-tabah, sekuat-kuat, segagah-gagah, dan se... yang lain lah kan pada manusia di sekeliling kita. kadang2 kita sampai kagum melihat org yang dihimpit susah tabah dalam menghadapinya. sampaikan apabila kita melihatnya kita pula yang menangis, sedangkan dia tunjuk muka cool je..huhu..

apabila aku memerhatikannya, aku rasa aku belum memahami org lain sepenuhnya. sebab x semestinya apa yang kita nmpk secara lahiriah itulah yang dirasakan pada batiniahnya. kita selalu baca dan dengar yang manusia ni hanya pelakon di pentas dunia, maka tak mustahillah org2 itu hanya menjadi pelakon utk melindungkan perasaan hati yang sebenar. siapa tahu, mereka hanya bertahan pada ketika itu, tp pasti ada suatu ketika nya dia akan kalah pada perasaan dan keadaan yang mungkin diluar kawalannya....(apa yg aku merepek ni? korg paham ke? huhu)

dalam hal ni,jgn terkejut klu tiba-tiba kita melihat org yang selama ini sabar, kuat hati, tetap pendirian, tiba2 menjadi si loser yang benar-benar loser, walaupun hanya kerana perkara yang sgt zarah pada asbabnya.

pada aku, aku tak tahu apa yg org lain pndg pd aku. tp sebagai org yg mengenali aku lebih drpd org lain (sbb aku dh idop ngan aku selama 23 yrs) aku rasakan yg selama ini aku dah cuba menjadi org yg cukup tabah dlm segala hal. bagi aku lg, pengalaman silam yg pahit, manis, kena marah, gagal, menang, berjaya, bahagia, susah, derita..........(byk lg) semua dh cukup menjadikan aku seorg yg belajar dr masa silam, menjadikan aku seorang yg sentiasa +ve utk mengawal semua keadaan....tp hakikatnya, aku hanya manusia biasa...

melihat resmi buluh, susah dilentur, tapi bila di paksa untuk melentur, lama-lama bukan dia lentur tp patah kn?..huhu...tu la yg jd pd aku, selama ni aku tahan....tahan...bertahan... aku serap semua tekanan, org marah aku senyum, mslh bsr dtg aku try bertenang, buat prog sorg2 pn aku rse ok lg, tp smlm....hanya kerana sebotol kicap, aku menjadi seorang yg sgt loser...huhu...memang malu utk di kenang, tp sekurang2nya aku mnmbh value pd diri aku sndr, aku dpt 1 point pengenalan kpd diri aku...

entah apa yg aku merepek ni...huhu

p/s : bagi aku xde org lain yg dpt berikan ketengan pada aku di saat susah selain Allah selain daripada emak. tenkiu emak sbb sudi layan anak mak yg da tua ni (dah nk msh 23 trs old tau) yg ngah cengeng walaupun dah pukul 12 tengah malam n org tau mak tgh tdo kn time tu....tp just nk ckp.....ain sayang emak!!!!

1 comment:

Ecah said...

org xde org lain pn xpe
asalkan ade emak
huwa...