Thursday, June 21, 2012

~kesian WUF saya

Hari dengan senagn hatinye dapat balik awal cos nk g service kete (saya msk awal gler pg tau ). Alhamdulillah kedai yang Mr Pian rekomen tu berjaya sy temui....pastu dtg la budak kurus cikeding buka hoot, pelapik kotak dan bekas minyak itam dll.... dalam hati saya "mcm budak sekolah aje"

saya dok perhati je adik tu buat keje, terkial2...slow motion ibaratnye...kejap2 dia pgl kwn dia, kejap2 pgl lg...akhirnya saya tau dia bidak baru. Risau jugak ntah jd apa kt kete saya tu nnt. Last cam buat2 redha aje la "WUF, aku relakan kau jadi buku latihan budak kecik ni. Moga dia menjadi mekanik yg sukses berkat tukar minyak itam kau..."

PAstu memandangkan stereng kete pon dah cam senget dan bergoyang saya pon decide nk g buat alignment la plok, huhu. alang2 kata nye kan.. sampai situ sorang brader ni pon baik punye entertain saya sampaila dia pas keje kt sorg mamt bangla, kejap2 dia tgk n tegur budak tu....alkisah, budak ni pon baru jugak....hadoyai....

memula saya tengok je dia buat bnda2 tu, emmm...ok boleh konsider lagi coz brader yg ala2 ramah tu asisst gak, last2 time nk buka cover rim.....ade ke patut...dia main rentap aje...choiiii....!!!! kali pertama saya tgk dgn tajam, kali kedua sy dah x boleh blah, saya berdiri sambil sound "you buat apa ni?" terus brader tadi tgk mamat bangla tu, episod marah2 and bebel2 antara mereka pon bermula....
hati dah ttbe jd x bes sbb WUF kesayangan cacat di tangan org lain (kalau saya yg buat x ape,,hehe).

oleh kerana saya agak kamceng ngan uncle tokei kedai tu, saya pn ttbe jd "pengadu" yang sukses. Amik kau! "uncle, cover rim saya dah rosak, patah tu...cam ne ni?" uncle tu terpinga2 n terus keluar dari opis dia jumpa bdk2 dia "rim rosak ke?" beralas-alasan la bdk2 tu....Ingat saya nak mengalah, "uncle, kne bg diskaun banyak sikit ni, nk kena ganti baru lagi bnda tu..."

akhirnya...saya dapat less 50%..hoho... nasibla, spe suruh buat camtu...uncle siap pesan "Jangan bagi tau org lain" aku jahat, aku dah bg tau korg semua..haha!

No comments: