Sunday, April 19, 2009

mak kata aku hantu!!!!

tergelak aku bila tepon mak kejap tadi, ade ke dia kate anak beliau yang kiut miut ni hantu?? sumernye gara-gara aku citer kt beliau yg aku da beli 5 buah novel + 2 majalah kt pesta buku pwtc siang tadi...haha, alamak bukan salah ain pown, salah buku tu la, spe suh tajuk dia bikin goda, pastu akak yg jual buku tu pun cun jek, tambah plak harga dia sale....maka tergodalah i..hihi...omak den tuh pun menambah "habis ke nak baca sumer tu time2 exm ni?" maka anak beliau yg da terlatih ngan teknik perucapan umum ni pun menjawab dgn riaknya"boley...boley....walaupun buku2 tu lbey tebal dari nota n same tebal dengan Kanun Tanah Negara n buku UU lain, satu malam pon ain bley hbskn tau...hehe" apo laie yg omak den buleh kobarkan kt ank beliau neh...hehe

tp bkn nk tpu la kan, walaupun jln sorg2 je td, tp mmg bes, ske ati aku je nk g mne2, bes gak jln sorg2 neh, da lme mngglkn profesion merayau sesorang akhirnya...i'm back!!! cewah.... dapat gamba2 ngan novelis pojaan lg...siap mntk tips...cewah....mahunya aku jelesla, kak mimie tuh da bpe byk novel dia yg siap, pnjg2 lg, bes2 lg, aku ni?? draf yg aku wat thn lps x berkembang2 lagi, padahal publisher da approve...huh aku jek yg 'berkembang' neh...xpe..bak kate ustaz ridhuan, "ikhlas membawa bahagia" bak kata aku plak "sabar membawa berkat" xyah dok serabut...relax sudey, 1 ari nnt sure aku siapkn, tmbh2 lps aku abis sem nih, sure aku akn hbskn mse menganggurku kt "umah agam" omak aku tuh dgn mengadap gadjet kesayangan aku neh yg 'ado' jek ni..jadikla..hi3


dari kiri atas : Biarlah YM Berbicara (Hanni Ramsul), Tinggallah Pujaan (Mimie Afinie), Maafkan Sayang (Mimie Afine), Bila Dah Suka (Mimie Afinie) dan Matahariku (Aina Emir)


bersama penulis pujaan Mimie Afinie & Aina Emir

apa yang buat aku lagi bes ialah bila kak aina tuh tanya "tahun lepas u ada dtg jugak kan,???macam perasan la muka u" cewah kembang jap aku, dia ingt lg muka aku yg beli novel kt booth karnadya thn lps. time tu aku g ngan my fren incik malek. tp time tu aku beli buku "kalau ada jodoh-Mimie Afinie".. betapa minatnya aku ngan novel tu smpi cover dia yg gmbr vespa tuh aku draw blk utk projek seni tampak...hihi sehingga mendapat A aku dibuatnya.

lagi apa yg menarik??? ha...aku skang tgh asyik dok layan desafm jek, bes plak dgr lgu lme2 n dgr celoteh DJ2 yg mcm blakon dlm drama melayu tuh...haha...klu korg nk try dengarlah kt www.desafm.org ......

hurm...actually aku ngah diet blk ni, rmi no yg tegur aku dah bulat, ini x bley dibiarkan, aku ngan wat detox scr perlahan, skang ni ngah lapo, tp just mnm susu je... doakn aku kmbali kurus, sbb aku da kmbali single..haha

p/s : cam pnjg lak n3 kali ni, xpe lepas geram ni...to omak, jgn majok ea anakanda yg kiut ni da lme x blk, x smpt la..hihi...(jgnla perli ain kte blajar kt oversea...hehe..xpe doa tuh..)..next week ain blk la ye..)n sorry man & jajai curi bahasa kebangsaan kowg jap dalam n3 aku kali nih...hehe

tahukah anda??? dlm adk beradik aku, kami jarang gunekan perkataan 'dia' utk kata ganti nama diri ke-3 utk bahasakan emak, cam kureng ajor.. walaupun bnda ni emak x pernh kte, tp aku ngan all my siblings cam pelik je klu kte 'dia' tuk emak...huhu

1 comment:

MIMIE AFINIE said...

Tak sangka... ada tuah jugak gambar vespa dan gitar tu ya... bole dapat A lagi. Tahniah... tahniah...