Monday, June 1, 2009

keep blowing...


salam semua. rasanya memang dah lama gler aku x megupdate blog ni. mak cik cdot tu pn da bsg2 suh ak update. tp aku mmg xd masa. so ini lah masanya kot...hehehe....sprt yg ak jnjikn dlu, aku nk mengepos n3 moment kt sabah kn. so, sprt yg djnjikn, terimalah.....

actually, program dborn (delegasi bumi borneo) ni ak yg poyo2 ilhamkn dlu (perasan gler..hehe) idea asal nyer k wat smpi g brunei (sbb ak yg beriya2 nk g brunei), tp buat kt sabah je. ok la kn. tp moment kt sne mmg bes n xdpt lpe. ni ada bbrp fakta tentang dat moment. but sorry n3 ni cm agk sarat cket ngn gambo...ni pn kre cket tau, byk yg xley ltk..ha4..

day 0 : bertolak

actually inilah 1st time aku naik kapal terbang. perasaannya surela excited tp aku de la cuak cket. tp bes sbb pjah duk sblh. aku try nk tdo je bila dah smpi atas, tp ttbe rse kebas2 plak kt tgn n kaki. anyway pemandangan lampu2 dr ats mmg cun, n ttbe aku terasa pramugari tu x la semestiya cantik...hehe..anyway..abg pramugara tu je yg hensem..haha





day 1 : majlis perasmian

untuk pengetahuan korg, aku tlh di amanahkn tuk jd mc tuk mjls ni. alhamdulillah lps bbrp rehearsal sumernye ok je. lgpn tuk handle mjls formal yg camtu bg ak x la ssh sgt kot..huhuhu. n wakil ukm waktu tu ialah Dr Kadderi (x-pengetua aku). Tabiat dia mmg dr kt klj dlu, time ak jd mc je asyk dia mengipas2 aku...Dr..sy xdak dwet r nk bg...huhu.

mlm tu, ktrg g pasar tuk tgk mutiara. budget x nk beli ap2...alih2 terbeli mcm2 plak dah...


day 2 : poring hot spring

yg menarik kt tempat ni ialah canopy walk way nya yg dikatakan terpajang di asia (ke asia tenggara? x hengat lor..). tp k menyampaikan ke tempat tu kenalah ktrg menapak n mendaki dlm bbrp ratus meter gak. memang memancitkan...haha.

kt sne, ktrg sempat bermandi-manda di Air Terjun Kipungit yg sejuk... tp malangnya keseronokan aku dak2 p'puan lain terencat jap ble mat2 salih yg off baju dtg. trus blah.... n beralih ke tmpt terapi ikan. knp terapi ikan? ye la kt tepi sungai tu ada anak2 ikan yg suka gigit2 kaki kita mcm yg slalu ada kt mall tu...syok bah..

kitorang pun tak ketinggalan untuk meneruskan tapak ke Gua Kelawar. Akhirnya hanya aku n Cik Mah je yang berjaya smpi ke gua tu. tp, npe ea tahi kelawar baunye busuk??? wekk..on the way blk tu, kami sempat bergambar dekat satu kawasan lapang yang berlatar belakangkan Gunung Kinabalu. cantik siot pemandangan kat situ....


day 3 : water rafting @ Kiulu River

sepatutya kitorang berafting kt Sg Padas, tp d sbbkn keretapi ke tenom terbalik, plan terpaksa ditukar ke Sg Kiulu. Tp still ok la. Lagi ok bila grup aku menang dlm peraftingan itu (mmg perosak bahasa la). kredit tuk shah n sumer ahli kumpulan yg laen.









day 4 : Hospital Queen Elizabeth

ktrg tlh berjaya menanam 2 pokok di sana. siap bg nama lagi tau..hehe. kat sana kami melawat pesakit-pesakit di bhgn 'final stage' iaitu di bhgn pesakit yg sdg menunggu kematian. ada antara dorg x tau pun yg ajal menunggu dorg..huk3, n lg sdey tgk sorg pesakit 16 thn kt situ yg fmly dia lgsg x lwt..sdey jek..
pesan stella "Sebelm makan, basuh tangan bersih2" hehe

petang plak impian aku n pjah menjadi kenyataan bila napi kte ktrg akn g snorkeling kt Pulau Manukan. Best sey.... itulah kenangan yg plg bes kot n x dpt aku lupa. byk sgt sweet memories....men kejar2 ikan, bg ikan mkn..huhuhu....klu ade rezeki aku nk ajak mak g snorkeling la nnt, n nk letak xtvt snorkeling ni dlm agenda honeymoon ak nnt...cehhh...haha

mlm tu ktrg g psr lg. kali ni ni ak mmg da x nk beli brg ap2 sbb da shopping byk ritu, so aku just temankan incik daus beli barang tuk dia je....











day 5 : Motivasi di Rumah Anak Yatim Tambunan

ini 2nd time aku g rumah anak yatim, tp kali ni aku lbey touching dr dlu. bg aku dorg ni sgt kesian n klu nk tau hanya komuniti je org islam kt tambunan tu, yg lai sumer kristian. dorang layan ktrg mcm da kenal lama, mmg mesra n manja. sure dorg rindu kt family dorg...huhu












day 6 : Motivasi di SMKA Kota Kinabalu

yang bestnyer kt cni ialah suprise party hari guru yg di handle oleh aku n dodot. susah payah tau aku n dodot cari teksi nk kuar beli kek. alhsmdulillah walaupun aku agak shivering time nk handle bnda tu, sumernye jd ok akhirnya. teror gak kn... hehe yg pntg.... hurm... cikgu amir kiut... hahaha (jgn gtau dia tau)



mlm tu plak ialah program aku iaitu Malam Terima Kasih, walaupun simple je mlm tu, tp aku rse nice je. aku plg ske ngan persembahan aneka ragam yg di kreograf oleh aku sndr...haha perasan gler...





day 7 : Taman Buaya Tuaran

rini ktrg jln2 je. kagum ak tgk byk gler buaya kt sinun. beso2 lg ad yg pernh mkn org pn. n persembahan dia...kelakar..hahaha..tp tmpt tu cntk coz ad cam rumah pnjg n ikan koi yg sgt byk.

then, ktrg lunch kt pantai tg aru. ok la gak pntai tu, tp pndgn mata ak slalu di ganggu la... hahaha.....


pastu plak ktrg shopping lg kt area pasar philipine. byk gak aku shoping, bju, mknn, cndrmta... tp kesian plak kt daus sbb lme kne tgu brg ak time g solat...sori incik daus...hehe, mlm tu ktrg bertolak blk. kali ni ak n the geng naek 1st flight. flight tu cam kosong je, so dak2 ni bley plak ske2 ati men pndah2 tmpt. time ni br aku relize....rpenye tgn n kaki ak mmg akan kebas time kt ats. maybe sbb tekanan kot...

tu je r skt kngn yg bley ak share ngn korg yg byknyer sume aku bley compile dlm mind je kot...byk sweet memories kt sne, ad yg ak tgl kt sne, ad gak yg ak bwk blk, ad yg dh ilang, ad gak yg still ada....huhuhu, anyway itu percutian ak ngn adk2 brdk aku yg terakhir kot. sbb nt time fmly day ak dgr cm rmi je yg x dpt dtg. ada org pesan " time nilah waktu nk bersama. nti ble da msg2 keje, sume akn wat haluan sndr". tp bg ak x, sbb upsm mengikat kami...i'm gonna miss u all.....mmmmuahhh


tuk n3 ni, special thnx kpd kwn2 d ums, uncle bus, k.nabx2, frenz, siblingz n allz pnyumbg gmbo....dot, pjah n daus..tenkiu

1 comment:

Ecah said...

walaupun snorkeling best tp ak dah kehilangan gelang silver yg dihadiahkan oleh seorg akak....huhu
sdey sey, mne nk cr gnti gelang tu?