Tuesday, June 2, 2009

Review : Syurga Cinta


setelah 2 semester menyepikan diri dr dunia 'perfileman' aka 'pewayangan' akhirnya aku melepaskan geram dengan menonton filem Syurga Cinta. Filem arahan Ahmad Idham ni dibintangi oleh Heliza, Awal n Haziq. Kalau korg nk tau aku tgk cter ni smpi 2x tau..haha... ni lah 1st filem yg aku tgk berulang kt panggung. huhuhu...

1st time tgk aku g ngn coursemate aku. time tu 1st time tgk so feeling la cket. 2nd time ak g ialah mlm smlm ngn cdot, k.ecah n eja. time tu ak xd feel sgt walaupun aku sbnrnya yg beria2 nk tgk cter tu lg, x tau npe jiwa mlm tu cam x kena la...huhu

per yang best :
  • heliza (Syuhadah) sgt cun dlm cter ni sesuai sgt ngan awal (Irham) yg looks macho
  • aku suka ngan lakonan haziq (Ikmal) yg nakal n cute tu. bg aku dia yg menghidupkan citer ni ngan perangai2 dia yg nakal tu
  • aku tertanya2 apakah kesudahan kisah mak n bapak si Irham tu?
  • citer ni byk bg pengajaran kpd org yg nak bercinta @ sedang bercinta. ada kata-kata yg puitis yang boleh buat kita berfikir dengan penuh kebijaksanaan.

"Kadang-kadang Allah sembunyikan matahari dan berikan kita petir dan kilat. Kita tertanya-tanya mana perginya matahari? Rupa-rupanya Dia berikan kita pelangi..."

"Cinta dan hati saya untuk orang yang benar2 ikhlas mengenali saya, bukan untuk dipersendakan!!"

"Jodoh itu ada 3......"

dan aku sedang berdoa agar dipertemukan dengan jodoh yang ke-3 iaitu 'Jodoh dari Allah' aka 'Syurga Cinta'


No comments: