Tuesday, June 16, 2009

Review : Perempuan Berkalung Sorban

aku tak tahu apa yang patut aku komen tentang cerita ni. Tapi yang pastinya aku bangga jika ada wanita seperti Anissa. Dan jika aku menjadi Anissa aku sangat beruntung dan amat bersyukur jika memiliki suami seperti Qudhori...



Ketika Cinta Memanggil
Ada tiada rasa dalam jiwa

Rindu akan memanggil-Mu
Karna setiap jiwa t'lah bersumpah

Setia hanyalah kepada-Mu
Bila cinta ada di dalam jiwa

Wangi bunga dunia tanpa nestapa

Segala yang dirasa hanyalah Dia

Hati 'kan memuja hanya pada-Nya

Ketika cinta memanggil

Gemetar tubuhku

Ketika cinta memanggil

Hangatnya nafasku

Ketika cinta memanggil
Menderu sang rindu
Ketika cinta memanggil

Rindu... rindu... rindu qalbu

Memanggil-manggil nama-Mu

Seperti terbang di langit-Mu

Tenggelam di lautan cinta-Mu
Bertabur qalbu yang rindu

Melebur menjadi satu

Bagai menari diiringi pelangi

Ketika cinta memanggil


MySpace

Batasku, Asaku


Bila kutercipta dari tulang rusukmu
Mengapa kumampu sempurnakan hidupmu
Bila ku ada karena kau ada
Mengapa kau tak bisa sendiri saja

Dalam teguh tak larut belaian
Ranum sahaja bukan hiasan
Untaian cinta gapai genggaman
Yakinkan mimpi dalam iman

Batasku sadari raut kodratku
Asaku menari terbalut sorbanmu
Lembutnya jiwa sambut nestapa
Terngiang syahdu iman di dada

Bila cerita tak lagi ceria
Mahligai cinta merona terlena
Senada iman kusimpan derita
Kuatkan hati bersimpuh pada-Nya...






2 comments:

Ecah said...

ntah npe jd kt coding tuh ntah
ttbe signature ak jd kt c2
biorler
maleh aku nk btlkn...haha

anyway tenkiu to mr Q coz bg pnjm pc
almaklumlah laptop ku dah terbang ke KJ..huhu

onebujaa said...

huhu tq coz ko sanggup melayan cite ni nga ak...huk2