Monday, April 11, 2011

~the upside down: keping-keping 20 sen


20 sen...
apelah sangat kan...tapi 16 tahun dulu 20 sen tu bley sedap2 beli jajan atau sebatang ais krim tau.

ye,
dan sebab keping2 20 sen tu la saya sanggup memandu lebih 2 jam...

dulu time sekolah rendah, asal cuti sekolah panjang je, saya ni selalu kena culik ngan mak cik/ pakcik g umah atuk/ nenek kat kampung. kalau tak ke sg.panjang ke sg.samaklah saya di kelanakan....hurm tapi time tu enjoy aje....kenapa saya yg terplilih? hehe i like that question, ofkos la sbb gua yg plg kiut the kiut hahaha...ceh sbb saya ni yg plg x byk songeh kot..so easy to carry ler..kui3

sbnrnya kenangan bercuti di rumah nenek sg.samak (aka nenek bagan lalang) x banyak tp saya still ingat lagi.... dulu, nenek laki (arwah nenek saleh) selalu minta pijak belakang lps dia blk kebun, upahnye dpt la 20sen...kadang2 dia up sampai singgit hehehe....

dan lagi, mase tu rumah nenek baru tukar zink baru so, mse nak pasang ceiling(kanvas biru...ala memang org kampung gune tu je tuk buat ceiling) saya la yg jadi pengukur dawainya... sungguh berdedikasi saya ketika itu hehe....

hari tu masa kenduri tahlil nenek saleh, saya duduk memandang ceiling, oh kenangan....
semoga Arwah nenek saleh ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman..amin

hurm semuanya berlaku dalam saat2 genting ni

"Allah menguji hamba-Nya mengikut tahap keimanan masing2"

No comments: