Sunday, July 4, 2010

~Mencari Susur galur Raden Surihat Raden Ardin

Menjengah abah lagi
kali ni kami menelusuri
sejarah dan keturunan
saya pu tak berapa faham
susur dan galurnya
padahal bukan susah
abah dan emak sespupu
x jauh mne pun larinya
moyang saya (saya panggil nenek datuk)
tetap nenek mereka
dialah yang bergelar
Surihat binti Ardin
atau Raden Surihat Raden Ardin (semasa di banjar masin)
complicated ceritanya
x munasabah pun iya
hampir2 x logik jadinya
saya masih mengkaji
entah fakta atau hanya mitos
wallahua'lam
walau apa pun justifikasinya
saya berazam mencari susur galurnya
mungkin sampai saya menjejak
Banjar Masin sendiri
mencari keluarga Raden Ardin
moyang emak dan abah

kalau fakta...macam mana? ish takutlah...huhu

(n3 ini pasti akan ada kesinambungannya..insyaAllah)

Share

1 comment:

stzlh_zh said...

betol ke?mencari salasilah keluarga....????