Tuesday, July 6, 2010

Review : Ku temui cinta

"Aku dilahirkan hanya untuk mencintai, tapi bukan untuk dicintai"-Adam

jarang dapat baca sebuah novel yg watak utamanya ialah seorang lelaki. biasanya mesti perempuan dan watak lelaki hanyalah pelengkap 'nak dijadikan cerita'. tapi novel karangan Nuraqilah Syuhaida ni lain.

maaflah, sprt biasa novel keluaran buku prima...saya dah faham corak penulisannya. Mungkin kerana kebanyakannya penulis muda dan baru, jadi corak penulisannya jarang dapat digarab dengan baik. lagi2 pada permulaan. walaupun jalan ceritanya 'ada' tapi corak penulisan yang 'tak kena' kadang2 'membunuh' pembaca. seperti saya lebih daripada separuh novel ni saya hanya dialog sahaja, tu pun yang ter'skip..huhu

walaubagaimanapun, Nuraqilah berjaya membuat saya menangis juga pada penghujung makalah ini. mungkin pre-klimaksnya terlalu banyak sehingga klimaks sebenar terlalu jauh untuk dicapai (apakah..haha).

overall...gud job Qilah.... ^_*.....kalau dah smpi saya nangis tu maknanya cerita awak xla teruk n still best la....(◕‿-)

to readerz...sorryla sy x berapa ske tulis balik cerita org untuk diceritakan, hanya sedikit review je untuk gambaran apa perasaan saya semasa membaca....mungkin cukup la ye (◕‿-)

"wujudkah lelaki seperti adam?"
jika ada
maka beruntunglah
setiap yang dijadikan
seperti 'Nadya'

1 comment:

syah said...

novel ni mmg best walaupun gaya penulisan bleh dianggap taraf amatur.

tp sye tetap kagum sbb penulisnya sebenarnya baru b'umur 17 tahun!