Tuesday, October 12, 2010

~kronologi kes

gambar hiasan

111010
7.15pm :
park incik WUF 4594 kat tempat bese (lokasi : tepi surau, bawah lampu jalan). sume barang2 da amik kecuali telekung (mmg tgl dlm kete, senang nk travel.) kat rumah, xtvt cam bese.... tapi tgh mlm tu saya terjaga sebab tbe2 tsedak...lama gak terbatuk2....ble cam da ok cket...sambung tdo blk...

121010
8.30am :
bergerak ke kereta mcm bese. dalam hati dah plan nk beli roti canai dlu sbb lapo gler... sampai kereta.....tergamam jap..... hah!!! kaca memenuhi ruang sebelah penumpang depan....!!!! saya tawaf... perkara pertama saya tgk, cd player (radio) ada!! botol air bertaburan... cd holder lesap dgn cd2nya skali, laci tbuka...sah! kes pecah.... saya tawaf lagi... kol k.long...x angkat...kol lagi...x angkat...kol k.ngah plak... x angkat jugak...kol abg..br angkat... air mata da mcm ujan waktu tu....haish ujian..ujian... lps tu br k.long kol blk... spe yg kol saya pg tu sumer dpt dgr ujan dr chanel saya free jek...haha

9.45am :
lokasi : balai polis ss9.....
aik xd org pon...oh blom beroperasi rupanya..... bgerak ke balai polis lain...

10.00 am :
lokasi, balai polis ss6...
cool je saya buat report (almaklumlah pengalamn ke-2 buat report..haha)...pot..pet..pot..pet... "cik pergi ke balai polis ss11 jumpa dgn srjan Hamzah"...pulak... da la cermin kete xde, kaca masih bertabur dalam kete..panas lagi..hado...sabar je la...

10.30 am :
lokasi , balai polis ss11....
bersoal siasat plak ngan sarjan tu... "pagi tadi ada datin buat report kena pecah kereta juga...yang hilang pun telekung" ha...tu dia...adakah itu modus operandi penjenayah??? "cik ada musuh?" musuh??? mne de...kan?? pot..pet...pot..pet... amik gambo.... selesai...

11.00 am :
lokasi, parking kat umah...
jenuh la nak bersihkan kaca yg byk gler tu... hadiahnya amik satu kecederaan di jari...nasib...nasib... kol pusat servis perodua, stok cermin tiada...halamak!!! redah je la kedai mana2...

11.45am :
lokasi, pusat komersial ss7...
soalan pertama bila saya sampai "apa yang hilang??" aik tau2 je..."pagi ni pun dah ada dua kereta kena pecah dtg cni..." "apa yang ilang??" "cd and cd player" ha...ha.... sama....

akhirnya dalam pkl 1pm...sumernye selesai.... kena RM120... dalam time2 blom gaji ni...sakit gak la... huhu... bila saya tension...apa saya buat?? shopping..haha...

sekian....

"Allah menguji hambaNya mengikut tahap keimanan masing2"
"Setiap ujian yang menimpa mungkin adalah kafarah Allah atas dosa2 yang pernah dilakukan...Bermuhasabahlah...semoga Allah mengampunkan segala dosa-dosa ku"

No comments: