Saturday, June 19, 2010

Full Review : Palestin Tak Pernah Gentar - Memburu Menang atau Syahid?



Assalamualaikum,
Waktu n3 ni di tulis, saya baru selesai mengesat peluh di dahi... hari ni saya mulakan balik xtvt yg dah lama saya tinggalkan....jogging (atau bley juga saya katakan xtvt yg plg saya suka ngelat..hehe). Tapi kali ni saya buat kelainan.....saya x berlari tapi berjalan laju sambil menghabiskan membaca buku karangan Zulkifli Mohamad Al-Bakri & Fatimah Syarha Mohd Noordin "Palestin Tak Pernah Gentar". Biarlah semua mata memandang...yang penting saya kena tamatkan buku ini juga...selagi tak habis..saya takkan henti berjalan...

awal pembacaan saya, telah saya catatkan sebelum ini apabila ia benar2 mengacah air mata saya mengalir. Namun, apabila lembaran demi lembaran saya terjah, hati saya jadi panas, sepanas air mata rakyat Palestin yang menderita. Helaian demi helaian membongkar kebinatangan Israel sejak zaman berzaman...dari zaman para anbiya' sampai zaman teknologi canggih yang fana ni.
Ketahuilah apa yang berlaku pada masa ini, telah mereka dirancang dengan teliti beratus tahun dahulu. Betapa binatangnya mereka, bukan sahaja 'memakan' musuh/mangsa tetapi 'anak' sendiri pun sanggup dibunuh demi kepentingan, keegoan, kedegilan dan sifat kebinatangan mereka. Tak ada perkataan yang baik untuk semua Yahudi. Kalau ada yang mempamer sifat baik....sikit pun saya tak percaya...memang telah tercatat dalam sejarah, Yahudi hebat bermuka-muka....

Saya baca lagi...saya jadi benci....hati saya hiba melihat gambar kanak-kanak palestin menjadi mangsa serangan bom kimia fosforus...habis ranap semuanya....kulit, daging, tulang....masyaAllah...sehingga kering air mata pun....sengsara mereka terus berlanjutan....

apalah maknanya Palestin tanpa al-Quds??? Betapa ia dimuliakan Allah dan Rasul. Di sana, tempat bermulanya 3 agama samawi.....di sana tempat nabi di israk kan, di sana....Saidina Umar mendapat kunci membebaskan al-Quds, di sana...kegemilangan tentera Salehuddin al-Ayubi terlakar......Tapi, Yahudi Laknatullah memperdaya seluruh dunia hingga terjadilah apa yang terjadi sekarang.

Cita-cita Yahudi besar...Ingin menakluk dunia...ingin menjadi kuasa teratas.. Taurat asal di pesongkan, Rabbi dimuliakan lebih dari Nabi Isa..Mereka menggonggong leher2 nama2 besar di dunia kini, Presiden AS misalnya...satu persatu....Bill Clinton, Bush...kini Obama...

Mereka kuasai semuanya perlahan2....peralatan canggih, ubat2an, makanan, ilmu, hiburan, teknologi, mata wang....semuanya...mereka mahu dunia bergantung sepenuhnya kepada mereka...bagi mereka hanya Yahudi yang mulia, bangsa lain (goyyim) adalah hina seperti binatang...siapa goyyim bg mereka?? kitalah..yang bukan Yahudi....Ciss betul....

Banyak yang ingin saya kongsi, tp makin saya mengkoreksi, makin sakit hati....
Hati saya makin pedih membaca lembaran terakhir dengan al-Syahid Dr Abdullah Azzam :
(klik pada gambar untuk paparan besar)

Kalau saya diberi peluang untuk bersama ke Palestin...saya psti tidak akan menolak!!!!
Saya pasti bersama mereka~

Share

2 comments:

Pijah Pelangi said...

Saya pun nak pegi jugak....cm mane ek caranye??

Ecah said...

jom join pgpo....