Friday, August 27, 2010

~apalah ertinya Ramadhan


malam tadi saya berpillow talk dengan cik pjah

kali ni secara verbal

dan bertentang mata

tapi seperti acapkalinya

saya talk

cik pjah listen je

huhuhu

pendiam katanya

tp klu dia dah start menekan2 keyboard laptop

atau kekunci blackberry nya

bombastik gak...tgk je la hasilnya

dalam blog dia..tgk sini


walaupun tiap2 hari kami bersembang di laman maya

tp bila jumpa sumer citer tu akan di refresh semula

entah kenapa....

kadang2 saya plak kena mintak maaf ngan cik pjah

sbb cam poyo ulang citer yg sme

atau lbey tepat lg

bg description detail cite2 yg lepas..hehe

cik pjah dengan muka biasa

sengih je.....pjah..pjah...


sebernarnya saya dah mula hiba

ramadhan dan menginjak ke hari yg ke-17

tp sbnyk mana amalan dan berkat yg sempat saya kutip

masyaAllah....lalai sungguh....

banyak perkara sia-sia yg dibuat

dari buat perkara yg mendatangkan manfaat

tp....saya cuba, bukan x cuba

saya tahu saya lalai dan tak sempurna

tp tiap 1 amal tu saya cuba

buat sehabis baik dan seikhlas mungkin

Ya Allah...semoga ada tempat di sisiMu


dan tiap kali Ramadhan

ada kenangan yang menjengah

2 tiga tahun Ramadhan kebelakangan ini

ada sahaja peristiwa Ramadhan buat saya

1 tahun manis....tp mungkin tak ada berkatnya

1 tahun pahit....tp terasa berkatnya

1 tahun lagi 'sweet sour'...hehe sbb dunia baru saya sudah tiba

saya sedang di era yg 1 langkah ke hadapan

menghadapi hari2 menjadi seorang dewasa

walau pada hakikatnya

jauh disudut hati, saya lebih gembira

menjadi kanak2 ribena

mungkin...mungkin boleh

saya masih kanak2 ribena di hati mak

di matanya dan dia dan dia dan dia...huhu


dan Ramadhan kali ini

saya mengharap Redha dari Allah

agar Dia menjadikan saya seorang yang Redha

Moga dengan keredhaanNya saya boleh bernafas dengan lebih nyaman, tenang dan damai T_T


dan ramadhan semalam,

saya teringat kata2 Ustaz Ikhwan tentang takdir

walaupun singkat dan berseloroh

tapi tetap memberi kesan kepada saya

sampai kini....


Apalah ertinya Ramadhan kali ini tanpa berkat dan RedhaMu, Ya Allah.....

No comments: