Tuesday, August 17, 2010

~Bingkisan Ramadhan

Alhamdulillah, malam tadi saya sekali lagi diberi kesempatan oleh Allah untuk menunaikan solat sunat tarawikh dengan jemaah yg pelbagai.... rasanya masih terngiang suara imam yang mengalunkan ayat2 suci dengan lunak dan merdu, siapakah gerangannya? tiba-tiba hati rasa syahdu...dan ianya terus terimbau sampai ke rumah, sampai saya kembali ke tempat kerja pun, saya masih terimbau...aduh.... subhanallah...

tiba-tiba saya terfikir sesuatu, adakah suami saya nanti begitu? boleh mencairkan hati saya dengan alunan ayat2 al-Quran dalam solat...mentadbir dan mendidik saya dengan tafsiran ayat2Nya...aduh...saya, al-Quran dan kehidupan masa depan saya...siapakah gerangan? Ya Allah layakkah saya?

dan saya terfikir lagi dan teringat akan janjiNya, "sesungguhnya lelaki yg baik utk wanita yg baik.." adakah saya tergolong dikalangan mereka...oh...jauh di sudut hati saya mengharapkan begitu walau jauh di sudut yg lain saya tahu akan segala kelemahan diri dan ketidaklayakan atas sesuatu..Ya Allah...saya tak pernah berputus asa untuk memperbaiki diri, setiap hari, setiap masa... namun kadangkala tatkala jerih mendidik dan mentadbir hati, jiwa dan rohani....seringkali saya terlalai, terleka lalu tersadung dan akhirnya jatuh tersungkur...saya lemah...mudah lupa...Ya Allah...

Semoga doa2 emak diperkenankan Allah, ditemukan saya dengan seseorang yang boleh mentadbir dan mendidik dengan penuh hikmah...Ya Allah sesungguhnya aku lemah.....