Sunday, August 22, 2010

~cinta Ramadhan....

Cinta Ramadhan...
kepada siapa harus saya layangkan??

aku
selemah-lemah iman
cair hatiku
dengan alunan ayat2 al-Quran
yang dibacanya
aku
selemah-lemah iman
goyah naluriku dengan tuturnya
nasihat, gurau sendanya
yang berhikmah
aku selemah-lemah iman
sesak nafasku dengan pandangan dan renungannya
sesungguhnya aku
yang memiliki selemah-lemah iman

kepada siapakah harusku
layangkan cinta ini?

cinta Allah aku agungkan
cinta Rasul aku utamakan
cinta mak dan abah aku dahulukan
cintanya...menyusul kemudian~

bisikan cinta hatiku
hanya Allah yang mengetahui
semoga mendapat berkat
redha dan restu
dari Allah, Rasul, mak serta abah...
ameen~

tapi siapakah??

1 comment:

Pijah Pelangi said...

layangkan cinta mu padaNya..kerana sememangnya cinta, hati dan jiwa kita hanya milikNya...cewahh...aku ni pandai je cakap,haha...