Thursday, August 19, 2010

~pertama ramadhan

ramadhan dah merangkak ke tangga 9
alahai sekejapnya masa berlalu
belum puas nak dating ngan tarawikh
bercinta dengan puasa
alahai......
Ya Allah semoga puasa dan ibadah2ku
menjadi ikhlas fillah
semoga tampuk kesabaranku menjadi semakin tebal
semoga segala doa2ku mendapat tempat sewajarnya
di sisiMu
sesungguhnya 'rumah' ramadhan yang ku rindui selama ini
sedang aku jejaki
semoga aku beroleh 'SESUATU'...
AMEEN...



Bila tiba akan kehadirannya
Pertama ramadhan ini
bersambutlah mereka seadanya
dengan penuh keinsafan
mencari pengertian

walau jauh dari kemahuan mu
pertama ramadhan ini
akan tiba mencampuri sesuatu
biar gerak dan lafaz
hanya izinan mu jua

dan seringkali kita terlupa
hakikat Puasa sebenarnya
dan seringkali kita terlena
maksud tersirat sebalik makna
Ohhhhh Ohhh

Pertama ramadhan ini
aku tidak berlapar lagi
kerna mengingati Mu

Pertama ramadhan ini
aku tidak kehausan lagi
kerna merindui Mu

aku telah tahu segala galanya
erti sebenarnya Puasa

dan seringkali kita terlupa
hakikat puasa sebenarnya
dan seringkali kita terlena
maksud tersirat sebalik makna
Ohhhhh ohhh

Pertama Ramadhan ini
Aku tidak berlapar lagi
Kerna mengingati Mu

Pertama Ramadhan ini
Aku tidak kehausan lagi
Kerna merindui Mu

Aku telah tahu segala-galanya
erti sebenarnya Puasa

Aku telah tahu segala-galanya
erti sebenarnya Puasa

erti sebenarnya Puasa

No comments: